Wiedźmin 3: wsparcie dla modów na konsole przesunięte

CD Projekt RED ogłosiło, że wsparcie dla modów na konsole w Wiedźminie 3 nie zadebiutuje w 2025 roku, jak pierwotnie planowano. Gracze posiadający PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać aż do 2026 roku. Tymczasem użytkownicy PC już od dłuższego czasu korzystają z ogromnej bazy fanowskich modyfikacji, które potrafią całkowicie odmienić wygląd i rozgrywkę w kultowym RPG.

Dlaczego wsparcie dla modów zostało przesunięte?

W krótkim wpisie opublikowanym w serwisie X (Twitter) twórcy nie wyjaśnili szczegółowo przyczyn opóźnienia. CD Projekt RED ograniczyło się do przeprosin i podziękowania za cierpliwość. Studio zapowiedziało także, że więcej szczegółów pojawi się bliżej samej premiery.

To nie pierwszy raz, gdy polski deweloper przesuwa ważne funkcje związane z Wiedźminem 3. Gra, mimo że wciąż uznawana za jedno z najlepszych RPG wszech czasów, ma już ponad dekadę na karku, a mimo to nadal rozwija wokół siebie potężną społeczność. Nic więc dziwnego, że oczekiwania fanów konsolowych wobec mod-supportu są bardzo duże.

Jak mają działać mody na PS5 i Xbox?

CD Projekt RED planuje wdrożyć obsługę modyfikacji poprzez platformę mod.io, która ma zapewnić prosty dostęp do twórczości społeczności. Gracze będą musieli założyć darmowe konto i połączyć je z profilem CD Projekt RED. Po tej konfiguracji mody mają być dostępne bezpośrednio z menu w samej grze, bez konieczności korzystania z dodatkowych narzędzi.

System mod.io ma także ułatwić życie modderom – ich prace będzie można przesyłać, aktualizować i zarządzać nimi w jednym miejscu. To oznacza, że fani Geralta z konsol w końcu dostaną możliwość wgrywania nowych tekstur, zadań czy systemów rozgrywki, które do tej pory dostępne były tylko dla PC.

Dlaczego to takie ważne dla społeczności?

Wiedźmin 3 od lat cieszy się ogromną popularnością nie tylko dzięki fabule, ale także właśnie dzięki modom. Na PC powstały setki dodatków – od prostych zmian w interfejsie, przez ulepszone modele postaci, aż po ogromne mody fabularne, które dodają nowe linie dialogowe, cut-scenki czy nawet zupełnie nowe przygody.

Na konsolach tego brakowało – gracze mogli jedynie obserwować z zazdrością, jak społeczność PC rozbudowuje grę. Dlatego wsparcie dla modów na konsole w Wiedźminie 3 to dla wielu osób prawdziwy game changer.

Choć wiadomość o przesunięciu premiery mod-supportu na PS5 i Xbox Series X/S jest rozczarowująca, CD Projekt RED nie rezygnuje z planów. Wsparcie dla modów na konsole w Wiedźminie 3 trafi do graczy w 2026 roku i wtedy wreszcie także konsolowi fani będą mogli wyruszyć w przygody z Geraltem w zupełnie nowej, fanowskiej odsłonie.

Udostępnij ten artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
0
Napisz komentarz do artykułux
Obserwuj nas na Facebooku