Polska gra Ghostrunner podbija światową społeczność gamingową

Głośno zapowiadana gra akcji Ghostrunner trafiła 27 października na PlayStation 4, Xbox One oraz PC. Wstępne szacunki, odbiór graczy oraz mediów potwierdzają, że jest to jedna z najważniejszych polskich gier 2020 roku – informują wydawcy All in! Games oraz 505 Games.

Dzień rozpoczęcia działalności, wejścia na GPW i premiera Ghostrunnera – to trzy najważniejsze daty dla All in! Games. Długo czekaliśmy na ten moment, gdy pełna wersja gry trafi do graczy i na pewno się nie zawiedliśmy. Reakcje rynku przekroczyły nasze oczekiwania i wierzymy, że ten debiut otwiera nowy rozdział w historii istnienia naszej spółki. Według wstępnych szacunków już pierwszego dnia od rozpoczęcia sprzedaży zwrócił się z dużą nawiązką koszt produkcji wynoszący 2,5 mln euro, więc możemy uznać premierę za niezwykle udaną. Media bardzo ciepło przyjęły ten tytuł, o czym świadczą bardzo pozytywne recenzje, a gracze ruszyli do zakupów i już zaczęli przygodę w cyberpunkowym świecie. Jako właściciele marki Ghostrunner, jesteśmy dumni, że wspólnie z twórcami z One More Level, 3D Realms i Slipgate Ironworks, a także naszym partnerem wydawniczym, 505 Games, udało się stworzyć produkt, który ma szansę zyskać światową renomę. Wierzymy, że będzie to największy polski sukces od premiery Wiedźmina

– mówi Piotr Żygadło, CEO notowanego na GPW wydawnictwa All in! Games.

Ghostrunner to gra akcji, w której gracz wciela się w cyber-wojownika i przemierza ostatni bastion ludzkości, jakim jest wielka wieża-miasto. Zadaniem głównego bohatera jest stawienie czoła wrogom, odkrywanie sekretów super-struktury i pokonanie Klucznika. Pomóc ma w tym zaawansowana technologicznie katana, wystarczająco ostra, by zabijać wrogów jednym ciosem. Gra jest opatrzona dynamiczną ścieżką dźwiękową synthwave autorstwa Daniela Deluxe i wspiera technologię NVIDIA RTX Ray Tracing. Oferuje ona wciągające i zachwycające efekty wizualne, z jakich zwykle korzystają gry kategorii AAA.

Pozytywne recenzje mediów i graczy

26 października zakończyło się embargo na publikację recenzji przez media branżowe i Ghostrunner przystąpił do premiery z bardzo dobrymi opiniami. Według portalu Metacritic, który grupuje oceny międzynarodowych portali, średnia nota uwzględniająca blisko 30 recenzji, wyniosła w dniu wydania bardzo wysokie 83/100. Bardzo pozytywnie o grze pisały m.in. takie portale jak IGN, Polygon, Gamerevolution, Game-Debate, OpenCritic, Destructoid, Hooked Gamers, GameSpew, ShackNews, a także polski Komputer Świat, Polygamia, PPE, GryOnline, czy AntyWeb. O wysokich notowaniach tego tytułu świadczy też 85% pozytywnych opinii przy ponad 1000 recenzji (w zaledwie kilka godzin) na Steam oraz awans na 1. miejsce w rankingu Globalnych Bestsellerów.

Na razie jest za wcześnie, by mówić o konkretnych danych liczbowych. Podamy je na przełomie listopada i grudnia, w odpowiednim komunikacie giełdowym, gdy spłyną dane dotyczące sprzedaży na konsole oraz otrzymamy kompletne informacje od wydawnictwa 505 Games, które prowadzi sprzedaż. Wstępne szacunki są jednak bardzo optymistyczne i widzimy, że nasze wysokie oczekiwania wobec gry nie były przesadzone. Na premierę czekała też giełda, gdyż w dniu wydania cena akcji osiągnęła 26zł, o 6 zł więcej niż dzień wcześniej

 – podsumowuje Piotr Żygadło.